Det här är KÖKSTRÄDGÅRDEN en blogg som bara handlar om att odla grönsaker, örter, kryddor och blommor. FRÅN FRÖ TILL TALLRIK! - Egen odlat smakar ju bäst, ja och mer närproducerat kan det knappast bli. I mitt VÄXTHUS drar jag upp allehanda plantor till köksträdgården, senare på säsongen odlas det huvudsakligen tomater och chilies i växthuset. I min POTAGER trivs grönsaker, örter, medicinalväxter och kryddor tillsammans med blommor och en del vänner från djurriket. Jag har förstås även en del mindre önskvärda vänner ifrån djurriket också men odlar praktiskt taget eller rättare sagt strävar efter att odla ekologiskt så inga gifter får användas. Länge leve mångfalden! Välkommen till Tyras Trädgård - MÅNGFALDENS KÖKSTRÄDGÅRD
Växthus 3x6 meter och har en väl tilltagen höjd på cirka 3,8. Jag designade, konstruerade och byggde mitt växthus under 2003, materialet till växthuset är delvist återvunnet. Jag hittade 36 stycken antika fönster stående på vinden och jag tyckte att de hade så fantastiskt vackert gammalt glas, det var då jag hittade dem som idéerna kom till att bygga mig ett alldeles eget växthus. En underbart rolig process som jag inte ångrar en sekund av. Köksträdgården är ungefär 150 kvadratmeter stor och är huvudsakligen omgärdad av ett högt, oregelbundet pilstaket och en syrénhäck. Jag odlar både i upphöjda odlingsbäddar, pallkragar och stora krukor eller dyligt. Framför växthuset försöker jag hålla öppet, där har jag anlagt en plan av kullersten och i centrum av den finns en stor kvarnsten. Se skiss.

onsdag

Join the K.G.B. - Kitchen Garden Bloggers

This post "Join the K.G.B. - Kitchen Garden Bloggers" was originally uploaded by Tyra Hallsénius Lindhe in the blog KÖKSTRÄDGÅRDEN


Join the K.G.B



Köksträdgårds entusiaster - förenen eder! Jag har sedan en tid tillbaka försökt att samla bloggare som odlar och skriver om det. Sådana som jag ramlar på och tycker är intressanta. Men tipsa mig gärna om bloggar som du tycker saknas på K.G.B. sidan, om det är din egen blogg eller någon annans. Skriv en rad till Tyra - tilltyra@gmail.com 




Hur man kommer men i K.G.B. Kitchen Garden Bloggers? Det är enkelt, skriv ett mail till tilltyra@gmail.com och svara på nedanstående tre punkter.

1. Vad heter din blogg
2. Var odlar du, vilken zon
3. Berätta lite om dig själv och ditt intresse för att odla din mat.

Kravet för att vara med är enkelt. Du skall skriva om att odla sin mat. Odlar du på balkongen, på fönsterbrädan, kolonilotten eller köksträdgården spelar ingen roll alla är välkomna! Ju fler vi blir desto roligare blir det för läsarna att "botanisera" i K.G.B. sidan.

 Du får en egen bild med länk till din blogg här inne på KÖKSTRÄDGÅRDEN samt en presentation av din blogg på K.G.B. sidan, så att likasinnade kan hitta till dig. Jag väljer ut en bild från din blogg som jag tycker representerar  dig och din blogg. Du får även en K.G.B.-bild att lägga in på din sida och länka tillbaka hit till KÖKSTRÄDGÅRDEN 


Välkommen, skriv en rad till Tyra


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...